Kutak za roditelje:
Zamolbe i zahtjevi:
Zahtjev za ispis s izbornog predmeta
Ispisnica iz škole (pdf)
Obrazac za izdavanje potvrde o školovanju (doc, pdf)
Obrazac za izostanak učenika s nastave (pdf)
Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa svjedodžbe (doc, pdf)
Obavijest o upisu djece u prvi razred osnovne škole za školsku godinu 2024./2025.
Obavijest o rasporedu utvrđivanja psihovizičkog stanja djeteta
Školski preventivni program - evaluacija na kraju prvog obrazovnog razdoblja 2023./2024.
Školski preventivni program - evaluacija na kraju drugog obrazovnog razdoblja 2023./2024.
Statut škole (2019.) Statut škole - pročišćeni tekst (2020.) Statut škole - pročišćeni tekst (2024.) |
Prije podne
1. | 08:00 – 08:45 |
2. | 08:50 – 09:35 |
3. | 09.45 – 10:30 |
4. | 10:40 – 11:25 |
5. | 11:30 – 12:15 |
6. | 12:20 – 13:05 |
7. | 13:10 – 13:55 |
Poslije podne
0. | 13:10 – 13:55 |
1. | 14:00 – 14:45 |
2. | 14:50 – 15:35 |
3. | 15:45 – 16:30 |
4. | 16:40 – 17:25 |
5. | 17:30 – 18:15 |
6. | 18:20 – 19:05 |
POPIS OBVEZNIH DJELA ZA CJELOVITO ČITANJE PREMA PRIJEDLOGU NOVOG KURIKULUMA
Prvi ciklus (1. i 2. razred osnovne škole)
Grimm, Jacob i Wilhelm: Crvenkapica, Snjeguljica, Trnoružica
Andresen, Hans Christian: Carevo novo ruho, Ružno pače, Tratinčica
Drugi ciklus (3., 4. i 5. razred osnovne škole)
Brlić-Mažuranić, Ivana: Šegrt Hlapić
Lovrak, Mato: Vlak u snijegu
Lovrak, Mato: Družba Pere Kvržice
Balog, Zvonimir: Izbor iz poezije
Vitez, Grigor: Izbor iz poezije
Kušan, Ivan: Koko u Parizu
Treći ciklus (6., 7. i 8. razred osnovne škole)
Brlić-Mažuranić, Ivana: Priče iz davnine
Cesarić, Dobriša: izbor iz poezije
Gavran, Miro: Zaljubljen do ušiju
Glavašević, Siniša: Priče iz Vukovara
Mihelčić, Nada: Zeleni pas
Pavličić, Pavao: Trojica u Trnju
POPIS PREPORUČENIH KNJIŽEVNIH DJELA
* pisanje je jedno od najvrednijih načina samoizražavanja i samootkrivanja
* pisanje je drugi oblik govora
* uočeno je da djeca ne vole pisati zbog toga što većina učitelja previše naglašava važnost pravopisa, forme (obrasca), strukturu rečenice, rukopisa… na taj se način guši kreativnost
* gramatika i pravopis bi se trebali učiti u kasnijim razredima jer do tada bi djetetu pisanje kao izričaj postalo automatizirana aktivnost
* preporučljivo je da djeca uče pisati kao što uče govoriti
* nedovršene rečenice ohrabruju dijete da se izraze o sebi, da shvati i prihvati svoje želje, potrebe, razočaranja, misli ideje, osjećaje…
PR. Ljubav je… Pjeva mi se kada…
Uplašim se kada… Kod sebe jako volim…
Sretan / a sam kada… Da sam mama ili tata ja bi…
Napišite pismo jednom dijelu svoga tijela.
Napiši svoju tajnu (potpis nije obvezatan). Spremi pismo u košaricu koja čuva tajne. Na zajedničkim sastancima izvlačimo i čitamo tajne kao da su naše – pričamo ili pišemo o osjećajima koje je ta tajna pobudila u nama…
* pisanje, posebno poezija ide iz srca, pomaže nam da budemo slobodni, ponekad malo luckasti…
* djeca vole slušati pjesme koje su napisala druga djeca – to u njima pobuđuje želju da i sami nešto napišu
Pjesma koju je napisao 8-godišnji dječak iz Turske:
POSTOJI ČVOR
Postoji čvor u meni
Čvor koji ne može biti otpetljan
Jak
Boli
Kao da su stavili kamen
U mene.
Stalno se prisjećam starih dana
Kad sam se igrao u našoj ljetnoj kući
Odlazio baki
Ostajao kod bake.
Htio bih da se ti dane vrate.
Možda bi se čvor otpetljao
Da se oni vrate.
Ali postoji čvor u meni
Tako jak
I tako boli
Kao da je kamen u meni.
* grupnom pisanju pjesama djeca pristupaju s posebnim oduševljenjem ( svako dijete govori ili piše jedan stih)
* pjesme mogu nastati tako da s djecom razgovaramo o riječima koje opisuju naše osjećaje – proširivanje svjesnosti o riječima potiču djecu na pisanje poezije
* odrasli teško mogu pisati tako da dijete osjeti « ono nešto «
LEKTIRA – riječ koja jednako teško odzvanja u ušima djece i roditelja.
Vjerujte mi postoji rješenje problema zvanog LEKTIRA. Ova neugodna školska obveza može postati jako zanimljiva, zabavna. Preporučljivo je poštivati individualnost svakog djeteta.
Ovo su samo neke mogućnosti KAKO PISATI LEKTIRU ovisno o uzrastu i interesu djece:
* tijekom čitanja djeca zapisuju dnevnik čitanja u koji unose osobne reakcije na pročitano
* pisanje kratkog sažetka priče
* stvaranje slikovnica ili malih knjige vezane uz pročitano
* pokušaj pisanja poezije
* dramatiziranje pročitanog
* stvaranje osobne liste riječi
* ilustriranje naslovnica knjige priča, pjesama
* izrada plakata koji prezentira knjigu
* izrada novina koje prate čitanje knjiga djece u razredu
* pisanje pisma autoru knjige - pjesme
* crtanje ili opisivanje određenog dijela knjige
* promjena završetka
* pisanje radnje koja bi mogla prethoditi priči
* pokušaj glavnu ideju priče sažeti u jednu rečenicu
* glumačka izvedba jednog dijela fabule
* proučavanje autora knjige i pisanje izvješća za razred
* opisivanje osobnog doživljaja susreta s jednim likom iz priče
* stvaranje igre temeljene na pročitanom djelu
* opisivanje avanture lika koji im se svidio u 1. licu
* usporedba dviju pročitanih knjiga istog autora
* izrada plana snalaženja u knjizi
LEKTIRA U TREĆEM RAZREDU - PRIMJERI
EZOPOVE BASNE – napiši basnu u kojoj sve riječi počinju istim slovom.
L. PALJETAK «MIŠEVI I MAČKE NAGLAVAČKE«
Napiši strip temeljen na pjesmici koja ti se najviše svidjela (ne zaboravi objašnjenje zašto baš ta pjesmica).
I. B. MAŽURANIĆ «ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA«
Pisanje nastavka priče
Izrada plakata
Dramatizacija najzanimljivijeg djela priče
Sve o piscu u obliku izvješća
Novinski članak – naše mišljenje o pročitanom
S. ŠKRINJARIĆ «KAKTUS BAJKE«
Ilustracija jedne priče – slikovnica
Usporedba crtić – knjiga
Preoblikovati jednu priču
M. LOVRAK «VLAK U SNIJEGU«
Dramatizacija najzanimljivijeg djela priče
Pismo autoru
Radio reklama
Izrada plakata
Rasprava o knjizi
D. HORVATIĆ «GRIČKI TOP«
Izrada turističkog plakata temeljenog na priči
Reklama knjige
Sažetak priče
Nova naslovnica
V. NAZOR «BIJELI JELEN«
Opisivanje osobnog doživljaja susreta s glavnom likom
Sažimanje glavne ideje u jednu rečenicu
Izrada slikovnice
H. LOFTING «DR. DOLITTLE«
Usporedba knjiga – film
Čitanje priče prijateljima
Monodrama glavnog lika
Osvrt na knjigu – kritika
W. BONSELES «PČELICA MAJA«
Igrokaz
O čemu glavni lik sanja noću
Radio reklama
Igra – križaljka s pojmovima iz knjige
Izrada zidne slike
MOGUĆNOSTI ODGOVORA NA PROČITANO
uspješnost ovakvog uvođenja učenika u carstvo pisane riječi zasniva sa na:
- grupnom radu
- važno ih je uputiti na posjete knjižnici i traženje pomoći.
MOGUĆI ODGOVORI |
Pojašnjenje |
Plan priče |
Napravi plan tako da slijediš radnju priče |
Preinaka teksta |
Promijeni dio priče tako da nam pokažeš kako bi ti riješio/la problem |
Prepričavanje |
Nauči sažeto prepričati priču |
Ilustracije |
Ilustriraj značajne scene iz priče i napiši nešto o svakoj ilustraciji |
Čitanje priče prijateljima |
Pročitaj dio priče prijateljima uz objašnjenje zašto si odabrao/la baš taj dio |
Dramatizacija |
Dramatiziraj dio priče s prijateljima |
Plakati |
Izradi s prijateljima plakat koji će potaknuti drugu djecu da pročitaju knjigu ( ne zaboravi plakat treba biti zanimljiv kako bi zainteresirao i nagovarao na čitanje ) |
Ostale knjige |
Odaberi i druge knjige istog autora, pročitaj ih i usporedi. Izvijesti ostale |
Preoblačenje |
Obuci se kao lik iz priče i odglumi omiljenu scenu |
Govor |
Održi uvjerljiv govor koristeći se podacima koje si sakupio/la iz knjige |
Rasprava |
Raspravljaj s prijateljima o knjizi braneći svoje stavove |
Pismo |
Napiši pismo autoru knjige. Usredotoči se na ono što si naučio/la i kako će ti to pomoći u životu |
Novinski članak |
Napiši kritiku – svoje mišljenje o pročitanoj knjizi |
Igre |
Sastavi s prijateljima križaljku s pojmovima vezanim uz pročitanu knjigu |