Kutak za roditelje:
Zamolbe i zahtjevi:
Zahtjev za ispis s izbornog predmeta
Ispisnica iz škole (pdf)
Obrazac za izdavanje potvrde o školovanju (doc, pdf)
Obrazac za izostanak učenika s nastave (pdf)
Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa svjedodžbe (doc, pdf)
Obavijest o upisu djece u prvi razred osnovne škole za školsku godinu 2024./2025.
Obavijest o rasporedu utvrđivanja psihovizičkog stanja djeteta
Školski preventivni program - evaluacija na kraju prvog obrazovnog razdoblja 2023./2024.
Školski preventivni program - evaluacija na kraju drugog obrazovnog razdoblja 2023./2024.
Statut škole (2019.) Statut škole - pročišćeni tekst (2020.) Statut škole - pročišćeni tekst (2024.) |
Prije podne
1. | 08:00 – 08:45 |
2. | 08:50 – 09:35 |
3. | 09.45 – 10:30 |
4. | 10:40 – 11:25 |
5. | 11:30 – 12:15 |
6. | 12:20 – 13:05 |
7. | 13:10 – 13:55 |
Poslije podne
0. | 13:10 – 13:55 |
1. | 14:00 – 14:45 |
2. | 14:50 – 15:35 |
3. | 15:45 – 16:30 |
4. | 16:40 – 17:25 |
5. | 17:30 – 18:15 |
6. | 18:20 – 19:05 |
Stvaranje navika čitanja kod mnoge djece ne ide glatko. Neka djeca imaju problema s povezivanjem slova i glasova u riječ, dok druga teško preskaču barijeru koja dijeli riječi od doživljavanja pročitanog teksta. Kako bilo, učenje vještine čitanja je nemoguće preskočiti i o njoj će uvelike ovisiti djetetov razvoj i napredak tijekom obrazovnog procesa i cijelog života.
U nastavku pročitajte nekoliko savjeta o tome kako možete potaknuti dječji interes za čitanje.
Odabir štiva. U početku pustite neka dijete samo odabere svoje štivo. Stripovi možda i nisu vaš odabir literature, ali i oni mogu motivirati na čitanje.
Nemojte se opterećivati time što tekstovi u stripovima nisu odveć sadržajni. Dijete iz stripova može naučiti neke osnovne stvari, poput praćenja slijeda događaja i razvoja priče. Uz to, stripovi su vizualno atraktivni i pokazuju mu da čitanje može biti vrlo zabavno. Nakon što dijete prihvati koncept čitanja, možete ga usmjeriti na neko zahtjevnije štivo.
Prečitavanje, iznova i iznova. Mnoga djeca stalno posežu za jednom te istom knjigom i to im treba dopustiti. Kroz ponavljanje u potpunosti savladavaju tekst kroz koji prolaze s lakoćom i sa sve većim razumijevanjem. Na taj način stječu i samopouzdanje u čitanju koje će ih motivirati da uzmu i neku drugu knjigu.
Glasno čitanje. Čitajte naglas s djetetom i na taj mu način pomognite u proširenju rječnika. Pokažite mu da čitanje može biti zabavno i naučite ga kako da poveže glasove sa slovima na stranicama. Uz sve to, dijete voli roditeljski glas, osjeća da mu poklanjate pozornost pa zajedničko čitanje možemo slobodno svrstati u kvalitetnije zajedničke aktivnosti koje ne moraju prestati i kada dijete malo odraste.
Čitanje ne počinje i ne završava samo s knjigama. Stvorite prilike u kojima će dijete čitati i izvan vremena predviđenog za čitanje. Ostavljajte mu poruke na jastuku, u džepu ili u školskoj torbi. Zamolite prijatelje i rodbinu da vam šalju razglednice i pisma. Postavite slova-magnete na hladnjak kako bi dijete moglo spontano slagati riječi, rečenice i priče. Igrajte s djetetom igre koje potiču razumijevanje čitanja, primjerice ‘na slovo, na slovo…’ Ne zaboravite da djeca rado čitaju plakate i znakove uz cestu pa vožnju možete pretvoriti u uzbudljivo otkrivanje novih riječi. Dakako, samo ako osobno ne upravljate vozilom.
Ako treba, potražite pomoć. Ako ste zabrinuti činjenicom da dijete sporo napreduje ili ne želi čitati, nemojte gubiti vrijeme razmišljanjem o tome trebate li pomoć. Zatražite ju. Savjetujte se sa pedagozima, pedijatrima ili dječjim psiholozima. Utvrde li da je potrebno, oni vas mogu uputiti na ljude i tehnike koji vašem djetetu mogu pomoći da postanu dobri čitatelji.