preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić

 > Naslovnica
Vijesti

Projekt 3.d i 4.d razreda Očuvanje kulturne baštine

Autor: Kristina Jovanović, 19. 3. 2017.

Tematsko područje projekta

Kulturološko područje. Razvoj zavičajnog identiteta kao dio hrvatskog domovinskog identiteta.          

Cilj projekta

Poznavanje narodnih običaja svoga zavičaja i očuvanje kulturne baštine.

Opis projekta

Izbor problema

Usvajanjem nastavnih sadržaja iz Prirode i društva prepoznali smo dva problema: kako prepoznati zdravu hranu i  kako očuvati kulturnu baštinu. Glasovanjem unutar razrednog odjela odabrali smo temu kojom ćemo se baviti.

Istraživanje društvene važnosti problema

Proučavali smo zakone i propise koji se odnose na očuvanje kulturne baštine: Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara,  Konvencija o zaštiti svjetske kulturne i prirodne baštine, Zakon o potvrđivanju Konvencije o zaštiti nematerijalne kulturne baštine, Statut Republike Hrvatske, Konvencija o pravima djeteta. Pratili smo tisak i ostale medije, koristili  udžbenike, stručnu literaturu, prikupljali informacije putem interneta. Prikupljene materijale tijekom istraživanja problema slagali smo u dokumentacijsku mapu. Stupili smo u kontakt s ravnateljicom Muzeja Brdovec, Silvijom Limani i višom stručnom suradnicom za obrazovanje i kulturu, gospođom Gordanom Funda. Doznali smo što grad poduzima za očuvanje kulturne baštine. Saznali smo koje udruge u našoj široj zajednici rade na promicanju očuvanja kulturne baštine i kako. Proveli smo anketu među učenicima i roditeljima.

Oblikovanje mogućih rješenja problema

U skupinama raspravljali smo o mogućim načinima rješavanja problema. Bile su predložene četiri javne politike: Edukacija djece o kulturnoj baštini, snimanje filma o kulturnoj baštini, izgradnja muzeja i izložba u prostorijama škole. Utvrđivali smo način, pristup i postupke za ponuđena rješenja problema navodeći jake i slabe strane tog rješenja.

Izbor najboljeg pristupa rješenju problema

Glasnogovornik svake skupine pred cijelim razredom obrazložio je pristup skupine rješavanju problema. Objasnio je koje su jake, a koje slabe strane njihovog ponuđenog rješenja. Cijeli razred raspravljao je o svim prijedlozima i tražio argumente za i protiv ponuđenih rješenja. Nakon razmatranja svih jakih i slabih strana mogućih rješenja problema, odlučili smo se za rješenje problema koje ima najviše jakih strana, odnosno za ono kojem možemo pristupiti, a to je postavljanje izložbe u prostorijama škole.

Razvoj plana akcije

Cijeli razred planirao je aktivnosti:

- posjet Muzeju Brdovec

- uključivanje u folklor

- istraživanje o nošnjama i običajima svoga zavičaja

- izrada i postavljanje promidžbenih plakata

- uključivanje volontera iz Centra za mladež

- sakupljanje predmeta naših predaka

- postavljanje izložbe

- upoznavanje ravnateljice škole s planom djelovanja

- predstavljanje projekta na Vijeću učenika, Učiteljskom vijeću, Roditeljskom sastanku, radio emisiji, na web stranici škole

Ostvareni rezultati

Posjetili smo Muzej Brdovec i razgovarali sa ravnateljicom muzeja. Posjetili smo i 18. međunarodni sajam povodom 1. proštenja tradicije i kulturne baštine u Zaprešiću. Postavili smo promidžbene plakate na više mjesta u gradu Zaprešiću te obavijestili ostale učenike putem web stranice škole i oglasne knjige. Uključili smo se u folklor. Nakon predstavljanja plana djelovanja ravnateljici škole zamolili smo je da nam škola financira šivanje nošnji i kupnji staklene vitrine, što je ona odobrila. Istražili smo kako izgledaju nošnje zaprešićkog kraja. Prikupili smo vrijedne stare predmete svojih predaka. U prikupljanje starih predmeta uključili smo i volontere Centra za mladež Zaprešić. U iščekivanju smo staklene vitrine koja je naručena.




E-tečajevi za škole
18.09.2020.
INFO Prekid mrezne povezanosti – Varazdinska zupanija 23.09.2020. od 16:00-18:00 sati
Postovani, U srijedu, 23. rujna 2020. izmedju 16:00 i 18:00 sati, uslijed radova na mreznoj infrastrukturi CARNET cvorista u Varazdinu doci ce do prekida mrezne povezanosti prema ustanovama na podrucju ... The post INFO Prekid mrezne povezanosti – Varazdinska zupanija 23.09.2020. od 16:00-18:00 sati appeared first on CARNET .

Portal za škole - Nastavnici
18.09.2020.
Poziv sudionicima državne Smotre LiDraNo 2020.
Agencija za odgoj i obrazovanje poziva mentore učenika koji su pozvani na državnu razinu smotre LiDraNo 2020. ( Popis pozvanih ) da prijave sudjelovanje na okruglom stolu. Prijave je potrebno poslati elektroničkom poštom na e-adrese voditelja povjerenstava za određene stvaralačke izraze.


Portal za škole - Razredna nastava
21.09.2020.
Intrinzična motivacija
Što je intrinzična motivacija, jedna od glavnih temelja nove kurikularne reforme? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.

Portal za škole - Predmetna nastava
15.09.2020.
Školska godina u novim uvjetima
Učenici osnovnih škola Grada Velike Gorice svake subote emitiraju emisiju Zvonjalica City radija koja prati razne aktualne školske teme za djecu i mlade, ankete i info break. Kako je započela školska godina u novim uvjetima, koji su izazovi i doznajte u radijskoj emisiji Zvonjalica kojoj su domaćini bili učenici 2.a razreda Osnovne škole Nikole Hribara.


Tražilica
Pristup e-Dnevniku

Školski tableti
Digitalni školski list

Školski kurikulum
Informacije

UPIS U 1.r.
Sigurnost djece

Satnica
 
Smjena A
       
1. 7:45 - 8:25
2. 8:30 - 9:10
3. 9:20 - 10:00
4. 10:10 - 10:50
5. 10:55 - 11:35
6. 11:40 - 12:20
7. 12:25 - 13:05
 
Smjena B
       
0. 13:05 - 13:45
1. 13:45 - 14:25
2. 14:30 - 15:10
3. 15:20 - 16:00
4. 16:10 - 16:50
5. 16:55 - 17:35
6. 17:40 - 18:20
7. 18:25 - 19:05
Korisni linkovi
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić / Ljudevita Gaja 2, HR-10290 Zaprešić / os-ljudevita-gaja-zapresic.skole.hr / ured@os-ljudevita-gaja-zapresic.skole.hr
preskoči na navigaciju