Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Zaprešića od 2023. godine ponosna je nositeljica Erasmus+ akreditacije, što joj je omogućilo intenzivno sudjelovanje u međunarodnim projektima i mobilnostima.
Već u prvoj, produljenoj projektnoj godini, ostvareni su svi zacrtani ciljevi kroz bogat program mobilnosti, radionica i predavanja, usmjerenih na digitalizaciju, samoodrživi razvoj i inkluziju.
Gdje smo putovali?
Prve Erasmus+ mobilnosti započele su u rujnu 2023. godine pripremnim posjetom dviju učiteljica u Španjolsku, gdje su dogovarale detalje budućih aktivnosti. U prosincu iste godine, 15 učenika osmih razreda i dvije učiteljice otputovali su u Murciju u Španjolskoj, gdje su sudjelovali u razmjeni s učenicima škole Colegio Jesús-María Nuestra Señora de la Fuensanta, u sklopu grupne mobilnosti učenika. Tijekom boravka upoznali su španjolski obrazovni sustav, gradove Murciju i Cartagenu, sudjelovali u radionicama i kulturnim aktivnostima, te predstavili svoj grad i školu.
Osim učenika, u Španjolsku su putovali i ravnatelj te dvoje učitelja na stručnu mobilnost job shadowing, gdje su pratili rad kolega, sudjelovali u nastavi i upoznali inovativne metode rada s učenicima, posebno u području digitalnih alata i inkluzije.
Koliko je održano radionica i predavanja?
Tijekom mobilnosti u Španjolskoj, učenici i učitelji sudjelovali su u nizu radionica i predavanja:
Radionica digitalnih alata: Učitelji su naučili koristiti digitalne platforme poput Canve i Genially, a učenici su sudjelovali u izradi digitalnih sadržaja i snimanju kratkih filmova.
Radionice o samoodrživom razvoju: Upoznali su se s primjerima dobre prakse – održavanjem školskog vrta, korištenjem solarnih panela i odvajanjem otpada.
Radionice inkluzije: Posebna pažnja bila je na radu s učenicima s poteškoćama, gdje su učitelji pratili rad posebnog odjela i asistenta u nastavi.
Kreativne i kulturne radionice: Izrada božićnih ukrasa, glazbena radionica, radionica kritičkog mišljenja i izrada plakata o državama sudionica.
U pet dana mobilnosti održano je više od deset različitih radionica i predavanja, a aktivnosti su bile usmjerene na sva tri glavna cilja projekta – digitalizaciju, održivost i inkluziju.
Što smo postigli?
Uspješno smo povezali učenike i nastavnike iz Hrvatske i Španjolske kroz zajednički rad i razmjenu iskustava.
Tečajevi
Učitelji su na tečajevima u prvoj projektnoj godini stekli nova znanja o digitalnim alatima i inkluzivnim metodama rada, te su dobili ideje za nove projekte u području samoodrživosti, putujući na Maltu, u Grčku i Belgiju.
Škola je kroz međunarodnu suradnju dodatno ojačala svoju ulogu predvodnika u području inovacija, održivosti i inkluzije.
Rezultati prve projektne godine i diseminacija
U prvoj projektnoj godini Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Zaprešića organizirala je i više radionica nego smo zamislili kada smo u projektnoj prijavi imali na umu 3 cilja: digitalizaciju, samoodrživi razvoj i inkluziju.
Digitalizacija – Održano je 10 radionica i predavanja na temu korištenja digitalnih alata u nastavi (Canva, Genially, digitalni kvizovi, izrada digitalnih plakata, snimanje i montaža videa, upotreba digitalnih platformi za suradnju). Učitelji i učenici su stekli praktična znanja i vještine koje su odmah primijenili u svakodnevnom radu.
Samoodrživi razvoj – Organizirano je više od 6 radionica i predavanja o održivom razvoju (odvajanje otpada, izrada predmeta od recikliranih materijala, učenje o obnovljivim izvorima energije, školski vrt i ekološke navike). Učenici su kroz praktične aktivnosti razvijali ekološku svijest i odgovornost za okoliš.
Inkluzija – Održano je 7 radionica i predavanja usmjerenih na inkluziju (rad s učenicima s teškoćama, upoznavanje različitih kultura, radionice tolerancije i prihvaćanja, suradnja s asistentima u nastavi, upoznavanje s inkluzivnim metodama iz drugih europskih škola).
Posebno su istaknute radionice u suradnji s partnerskom školom iz Španjolske, gdje su učenici i učitelji razmjenjivali iskustva i dobre prakse.
Sve aktivnosti bile su usmjerene na jačanje kompetencija učenika i nastavnika, razvoj suvremenih vještina te stvaranje škole koja je otvorena, inovativna i uključiva za sve.
Uspjeh radionica i predavanja u postizanju naših Erasmus+ ciljeva mjerili smo kombinacijom nekoliko metoda, oslanjajući se na preporučene prakse vrednovanja u školama i projektima.
Nakon svake radionice i predavanja, prikupljali smo anonimne ankete od učenika i nastavnika.
Praćenje postignuća i primjene u praksi: Učitelji su kroz promatranje i evaluaciju pratili koliko su učenici usvojili nova znanja i vještine te kako ih primjenjuju u svakodnevnom radu (npr. korištenje digitalnih alata u nastavi, sudjelovanje u ekoprojektima, inkluzivne aktivnosti). Rezultati su se bilježili kroz učeničke radove, digitalne proizvode, projekte i prezentacije.
Formativno i sumativno vrednovanje: Tijekom i nakon aktivnosti koristili smo različite oblike vrednovanja – usmene i pisane provjere znanja, e-portfolije, prezentacije i timske projekte, čime smo pratili napredak prema zadanim ishodima učenja i ciljevima projekta.
Sudjelovanje i angažman: Pratili smo razinu sudjelovanja učenika i nastavnika, njihovu aktivnost, komunikaciju i suradnju tijekom radionica, kao i spremnost na primjenu naučenog u novim situacijama.
Ovakav višestruki pristup omogućio nam je objektivno i sveobuhvatno vrednovanje uspjeha, a rezultati su pokazali visoku razinu zadovoljstva, usvojenosti novih znanja i konkretnih promjena u svakodnevnom radu škole.
Zaključak
U konačnici, iskustva s mobilnosti i radionica čine temelj za osmišljavanje kvalitetnijih, inovativnijih i društveno korisnih budućih projekata, osiguravajući kontinuirani razvoj škole i njenih članova u europskom obrazovnom prostoru.
Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Zaprešića nastavlja s Erasmus+ aktivnostima i u sljedećoj godini, s ciljem da još više učenika i učitelja iskusi prednosti međunarodne suradnje i obrazovanja za budućnost.
Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Zaprešića – škola koja mijenja svijet, učenik po učenik – učitelj po učitelj!