Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Zaprešića i ove 2025. godine iskoristila je sredstva dobivena Erasmus+ akreditacijom koju su dobili 2023. godine.
Uspješno je finalizirana druga projektna godinu. Svi zadani ciljevi su ispunjeni i time je osiguran kontinuitet u međunarodnim aktivnostima, razmjenama i mobilnostima. Tim je povećan za još dva člana te se povećala mogućnost kvalitetnijeg prenošenja novih znanja i iskustva u školi.
Povezivanje globalnih ciljeva s lokalnim primjerima
Prva mobilnost druge projektne godine održana je u glavnom gradu Portugala, Lisabonu, od 20. do 26.10. 2024. godine. Dvoje članova tima završilo je tečaj pod „Introducing Sustainability Through Game-Based Learning and Gamification“, a još članica pohađala je tečaj „Digital Education Tools for Beginners“. Svoja su znanja uspješno prenijeli učenicima i kolegama tijekom školske godine u obliku interaktivnih aktivnosti.
Poseban naglasak stavljen je na povezivanje globalnih ciljeva s lokalnim primjerima iz svakodnevice. Kolegica koja je pohađala tečaj digitalnih tehnologija usavršila je bolju primjenu softvera, umjetne inteligencije i aplikacija za rad s učenicima. Svoja praktična znanja i iskustva prenijela je putem online suradnje i komunikacije u školskom okruženju na svoje učenike i kolege.
U istom mjesecu, krajem listopada, dvije su kolegice posjetile španjolsku školu CEIP Miguel Hernández u Argandi del Rey, gradiću 30-ak kilometara od Madrida. Time su ostvarile uzvratni posjet kolegica iz prošle školske godine. Pratile su rad pojedinih predmeta u školi, učenika različitih uzrasta i sposobnosti. Stekle su uvid kakva je administracija škole i organizacija nastave. Svoja su iskustva podijelile s ostalim kolegama. Tako su omogućile drugima steći širu sliku o hrvatskom školskom sustavu, prednostima i manama.
Interkulturalno povezivanje
Tečaj Engleskog jezika “English Language Course” u glavnom gradu Malte, Valleti polazile su od 17. do 22.2.2025. dvije učiteljice. Ciljevi tečaja su bili poboljšati engleski vokabular, gramatiku, izgovor i konverzacijske, vještine kroz istraživanje lokalne kulture i povijesti, povezati se s drugim kolegama iz Europe te vježbati stečene vještine.
Na istom je mjestu, kolega iz tima tijekom ožujka 2025. godine pohađao tečaj korištenja umjetne inteligencije u svrhu obrazovanja „Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT“. Na tečaju su usvojene neke prednosti i etički aspekti korištenja umjetne inteligencije u učionici, primijenjeni su neki UI alati i aplikacije dostupne za obrazovanje u cilju povećanja aktivnosti učenika i većoj motiviranosti za rad.
Ravnatelj škole i kolega iz tima realizirali su od 31.3.2025. do 4.4.2025. pripremni posjet švedskoj školi Karlslundskolan u Vallentuni, gdje su upoznali način rada te škole, dogovorili posjet naših četrnaestero učenika sedmih razreda, koji su u svibnju posjetili tu našu partner školu. Učenici su imali priliku sudjelovati u različitim aktivnostima. Boravak u Švedskoj pružio je učenicima vrijedno interkulturalno iskustvo, nova znanja i priliku za razvijanje prijateljstava.
Jedna je kolegica u lipnju 2025. bila na mobilnosti u Španjolskoj te promatrala rad u Osnovnoj školi CEIP Elvira Vaquero. Ova mobilnost doprinijela je razumijevanju metoda poučavanja, osobito u području inkluzije i aktivnog sudjelovanja edukacijskog rehabilitatora u svakodnevnoj nastavi.
Ciljevi – inkluzija, održivost i digitalne tehnologije
Paralelno s našim mobilnostima, školski Erasmus+ tim prenosio je svoja stečena znanja na poboljšanju nastave u cilju ostvarivanja postavljenih ciljeva iz područja inkluzije, održivosti i digitalnih tehnologija.
Potaknuti su različiti eTwinning i drugi projekti, kao što su projekti iz sfere građanskog odgoja i obrazovanja, koji potiču socijalni razvoj i inkluzivne prakse u školama. U školi su se provodili i eTwinning projekti na temu naših ciljeva održivosti i razvoja digitalnih tehnologija.
S učenicima je provedeno više radionica nego što je bilo predviđeno u našim ciljevima. Održano je 10-ak radionica primjene digitalnih alata u nastavi (Canva, Book Creator, Clasroomscreen i Kahooot), više od deset radionica na temu održivog razvoja, u sklopu kojih su učenici shvatili važnost očuvanja okoliša, rješavanju problema istraživačkim putem.
Suradnja s lokalnom zajednicom
Ostvarena je suradnja s lokalnom zajednicom u sklopu projekata građanskog odgoja i obrazovanja. Organiziran je posjet reciklažnom dvorištu, sudjelovanje u uređivanju školskog vrta, promišljalo se o unapređenju škole na temu obnovljivih izvora energije.
Koordinatorica je predstavila je školu u Zaprešiću, 2. lipnja 2025. u Dječjem vrtiću “Maslačak” na drugom susretu Erasmus škola i vrtića zaprešićkog kraja, gdje je predstavila rad usmjeren ka ostvarivanju ciljeva inkluzivnosti, održivosti i jačanju digitalne pismenosti.
Tijekom godine vrednovanje je provedeno na različite načine. Anketiranjem učenika i roditelja omogućili smo anonimno iznošenje stava i mišljenja koliko naša škola napreduje u pogledu održivosti i primjene digitalne tehnologije.
Prostor za napredak
Suradnjom učenika u školskim i međunarodnim projektima učenici su stjecali kvalitetnija znanja. Takvim načinima poučavanja pripremali su se za shvaćanje važnosti cjeloživotnog učenja.
Neki učenici koji su sudjelovali na mobilnostima i projektima ostvarili su izniman uspjeh na državnim natjecanjima iz različitih predmeta.
Provodeći navedene aktivnosti uvidjelo se kako ima još dosta prostora za napredak i bolju implementaciju ciljeva u svakodnevni rad škole.