2016-03-16 14:54:23

PROJEKT 2.D RAZREDA - UPOZNAJ ME

       Učenici 2. d razreda dva mjeseca marljivo su radili na projektu Upoznaj me pod vodstvom edukacijske rehabilitatorice Ene Šifner i učiteljice Martine Velikov. Cilj projekta je osposobljavanje i uključivanje učenika u pomaganje djeci s teškoćama u razvoju.

Projekt će biti predstavljen u Zagrebu u OŠ Grigor Vitez na  Županijskoj smotri projekata iz područja Nacionalnoga programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Projekt će predstavljati učenice 2. d razreda: Tara Babić, Marija Barišić, Aria Carić i Ema Kranjčec.

Ostvareni rezultati projekta

       Istražili smo putem interneta i različite literature vrste invaliditeta te doznali da postoji senzorni invaliditet, invaliditet s obzirom na mobilnost i teškoće u učenju. Doznali smo da naša škola ima pristup za invalide, dizalo i toalet za invalide. U razred smo pozvali edukacijsku rehabilitatoricu Enu Šifner koja nam je rekla kako neki učenici s teškoćama imaju pomoćnike u nastavi, individualizirani odgojno-obrazovni program ili individualizirani pristup. Također im pomaže i stručni pedagoški tim koji sačinjavaju pedagoginja, psihologinja i edukacijska rehabilitatorica. Doznali smo koliko učenika s teškoćama pohađa našu školu. promišljali smo o odgovarajućim oblicima pomoći i podrške učenicima s različitim teškoćama (oštećenjem vida i sluha, motoričkim teškoćama, teškoćama u učenju, održavanju pažnje itd.). Uz pomoć naše defektologinje, pronalazili smo načine na koje se navedenom učeniku može pružiti podrška kako bi učenik mogao prevladati postojeće teškoće. Razgovarali smo o tome kako mi kao vršnjaci i prijatelji možemo pomoći učeniku s teškoćama te zašto nije dobro nenajavljeno i bez pitanja pružati pomoć. Kako bismo uvidjeli zašto je tome tako, proveli smo aktivnost u kojem smo bili podijeljeni u parove – jedan učenik bio je dijete s oštećenjem vida, a drugi vršnjak bez teškoća koji je imao za zadatak odvesti svog prijatelja na mliječni obrok bez ikakve najave i objašnjenja gdje se ide i što će se raditi. Navedena aktivnost nas je zabavila, no i pokazala zašto je važno pitati osobu je li joj pomoć potrebna odnosno prije pružanja pomoći opisati situaciju i kontekst u kojoj se nalazi. Stekli smo novog prijatelja iz 6. razreda koji ima Downov sindrom. Proveli smo vrijeme s njim i njegovom asistenticom igrajući se, razgovarajući i pjevajući. U goste nam je došla učiteljica Anamarija Turalija te nas poučila znakovni jezik i dala nam upute kako da ga nastavimo učiti putem web stranice naše škole. Otišli smo u senzornu sobu Udruge Rubikon na predavanje i radionicu učiteljice, senzorne pedagoginje koja  radi u razrednom odjeljenju s troje učenika s autizmom. Doznali smo kako pristupiti djeci s autizmom. Također smo posjetili Udrugu Krila u Sesvetama koja omogućava rehabilitacijsko jahanje djeci s cerebralnom paralizom gdje smo doznali što znači volontiranje, kako se možemo i sami uključiti u volontiranje bez obzira na dob te zašto je rehabilitacijsko jahanje dobro za djecu s cerebralnom paralizom.

Predstavljanje projekta

      Projekt je predstavljen na Vijeću učenika. Medijski je popraćen u radio emisiji Radio stanice Zaprešić, a imamo i zakazan termin snimanja za Televiziju Zapad. U dogovoru s pravobraniteljicom osobe s invaliditetom u tijeku je objavljivanje projekta na njenim web stranicama škole. Projekt planiramo predstaviti i na Učiteljskom vijeću.

 


Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić