preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić

Login
 

 

Dragi roditelji i djeco,

molimo da ispunite upitnik vezano za poboljšanje kvalitetete i raznolikosti prehrane u našoj školi (procijenjeno vrijeme ispunjavanja: 5 minuta)

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09.45 – 10:30
4. 10:40 – 11:25
5. 11:30 – 12:15
6. 12:20 – 13:05
7. 13:10 – 13:55

 

Poslije podne

0. 13:10 – 13:55
1. 14:00 – 14:45
2. 14:50 – 15:35
3. 15:45 – 16:30
4. 16:40 – 17:25
5. 17:30 – 18:15
6. 18:20 – 19:05
Pristup e-Dnevniku

Informacije

2023./2024.

ŠKOLSKI LIST I FACEBOOK

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST

 

FACEBOOK
OŠ LJUDEVITA GAJA

Tražilica
Eko škola

 

UZ Gaj

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2011.

Ukupno: 2267019
Ovaj mjesec: 8744
Ovaj tjedan: 1243
Danas: 9
 
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako lektiru učiniti zabavnijom?
Autor: Kristina Jovanović, 22. 11. 2012.

*  pisanje je jedno od najvrednijih načina samoizražavanja i samootkrivanja

* pisanje je drugi oblik govora

* uočeno je da djeca ne vole pisati zbog toga što većina učitelja previše naglašava važnost pravopisa, forme (obrasca), strukturu rečenice, rukopisa… na taj se način guši kreativnost

* gramatika i pravopis bi se trebali učiti u kasnijim razredima jer do tada bi djetetu pisanje kao izričaj postalo  automatizirana aktivnost

* preporučljivo je da djeca uče pisati kao što uče govoriti

* nedovršene rečenice ohrabruju dijete da se izraze o sebi, da shvati  i prihvati svoje želje, potrebe, razočaranja, misli ideje, osjećaje…


PR.     Ljubav je…                           Pjeva mi se kada…

            Uplašim se kada…             Kod sebe jako volim…

            Sretan / a sam kada…        Da sam mama ili tata ja bi…

 

Napišite pismo jednom dijelu svoga tijela.

Napiši svoju tajnu (potpis nije obvezatan). Spremi pismo u košaricu koja čuva tajne. Na zajedničkim sastancima izvlačimo i čitamo tajne kao da su naše – pričamo ili pišemo o osjećajima koje je ta tajna pobudila u nama…

* pisanje, posebno poezija ide iz srca, pomaže nam da budemo slobodni, ponekad malo luckasti…

* djeca vole slušati pjesme koje su napisala druga djeca – to u njima pobuđuje želju da i sami nešto napišu

 

Pjesma koju je napisao 8-godišnji dječak iz Turske:

 

                                                POSTOJI ČVOR

Postoji čvor u meni                                               

Čvor koji ne može biti otpetljan           

Jak                                                        

Boli                                                        

Kao da su stavili kamen                     

U mene.                                                 

 

Stalno se prisjećam starih dana        

Kad sam se igrao u našoj ljetnoj kući

Odlazio baki

Ostajao kod bake.

Htio bih da se ti dane vrate.

 

Možda bi se čvor otpetljao

Da se oni vrate.

Ali postoji čvor u meni

Tako jak

I tako boli

Kao da je kamen u meni.

 

* grupnom pisanju pjesama djeca pristupaju s posebnim oduševljenjem ( svako dijete govori ili piše jedan stih)

* pjesme mogu nastati tako da s djecom razgovaramo o riječima koje opisuju naše osjećaje – proširivanje svjesnosti o riječima potiču djecu na pisanje poezije

* odrasli teško mogu pisati tako da dijete osjeti « ono nešto «

 

 LEKTIRA – riječ koja jednako teško odzvanja u ušima djece i roditelja.

Vjerujte mi postoji rješenje problema zvanog LEKTIRA. Ova neugodna školska obveza može postati jako zanimljiva, zabavna. Preporučljivo je poštivati individualnost svakog djeteta.

 

Ovo su samo neke mogućnosti KAKO PISATI LEKTIRU ovisno o uzrastu i interesu djece:

*  tijekom čitanja djeca zapisuju dnevnik čitanja u koji unose osobne reakcije na pročitano

*  pisanje kratkog sažetka priče

*  stvaranje  slikovnica ili malih knjige vezane uz pročitano

*  pokušaj pisanja poezije

*  dramatiziranje pročitanog

*  stvaranje osobne liste riječi

*  ilustriranje naslovnica knjige priča, pjesama

*  izrada plakata koji prezentira knjigu

*  izrada novina koje prate čitanje knjiga djece u razredu

*  pisanje pisma autoru knjige - pjesme

*  crtanje ili opisivanje određenog dijela knjige

*  promjena završetka

*  pisanje radnje koja bi mogla prethoditi priči

*  pokušaj glavnu ideju priče sažeti u jednu rečenicu

*  glumačka izvedba jednog dijela fabule

*  proučavanje autora knjige i pisanje izvješća za razred

*  opisivanje osobnog doživljaja susreta s jednim likom iz priče

*  stvaranje igre temeljene na pročitanom djelu

*  opisivanje avanture lika koji im se svidio u 1. licu

*  usporedba dviju pročitanih knjiga istog autora

*  izrada plana snalaženja u knjizi

 

LEKTIRA U TREĆEM RAZREDU -  PRIMJERI

EZOPOVE BASNE – napiši basnu u kojoj sve riječi počinju istim slovom.

 L. PALJETAK «MIŠEVI I MAČKE NAGLAVAČKE«

Napiši strip temeljen na pjesmici koja ti se najviše svidjela (ne zaboravi objašnjenje zašto baš ta pjesmica).

 I. B. MAŽURANIĆ «ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA«

Pisanje nastavka priče

Izrada plakata

Dramatizacija najzanimljivijeg djela priče

Sve o piscu u obliku izvješća

Novinski članak – naše mišljenje o pročitanom

 S. ŠKRINJARIĆ «KAKTUS BAJKE«

Ilustracija jedne priče – slikovnica

Usporedba crtić – knjiga

Preoblikovati jednu priču

M. LOVRAK «VLAK U SNIJEGU«

Dramatizacija najzanimljivijeg djela priče

Pismo autoru

Radio reklama

Izrada plakata

Rasprava o knjizi

 D. HORVATIĆ «GRIČKI TOP«

Izrada turističkog plakata temeljenog na priči

Reklama knjige

Sažetak priče

Nova naslovnica

V. NAZOR «BIJELI JELEN«

Opisivanje osobnog doživljaja susreta s glavnom likom

Sažimanje glavne ideje u jednu rečenicu

Izrada slikovnice

H. LOFTING «DR. DOLITTLE«

Usporedba knjiga – film

Čitanje priče prijateljima

Monodrama glavnog lika

Osvrt na knjigu – kritika

W. BONSELES «PČELICA MAJA«

Igrokaz

O čemu glavni lik sanja noću

Radio reklama

Igra – križaljka s pojmovima iz knjige

Izrada zidne slike

 

MOGUĆNOSTI ODGOVORA NA PROČITANO

uspješnost ovakvog uvođenja učenika u carstvo pisane riječi zasniva sa na:

- grupnom radu

- važno ih je uputiti na posjete knjižnici i traženje pomoći.

MOGUĆI ODGOVORI

Pojašnjenje  

Plan priče

Napravi plan tako da slijediš radnju priče

Preinaka teksta

Promijeni dio priče tako da nam pokažeš kako bi ti riješio/la problem

Prepričavanje

Nauči sažeto prepričati priču

Ilustracije

Ilustriraj značajne scene iz priče i napiši nešto o svakoj ilustraciji

Čitanje priče prijateljima

Pročitaj dio priče prijateljima uz objašnjenje zašto si odabrao/la baš taj dio

Dramatizacija

Dramatiziraj dio priče s prijateljima

Plakati

Izradi s prijateljima plakat koji će potaknuti drugu djecu da pročitaju knjigu

( ne zaboravi plakat treba biti zanimljiv kako bi zainteresirao i nagovarao na čitanje )

Ostale knjige

Odaberi i druge knjige istog autora, pročitaj ih i usporedi. Izvijesti ostale

Preoblačenje

Obuci se kao lik iz priče i odglumi omiljenu scenu

Govor

Održi uvjerljiv govor koristeći se podacima koje si sakupio/la  iz knjige

Rasprava

Raspravljaj s prijateljima o knjizi braneći svoje stavove

Pismo

Napiši pismo autoru knjige. Usredotoči se na ono što si naučio/la i kako će ti to pomoći u životu

Novinski  članak

Napiši kritiku – svoje mišljenje o pročitanoj knjizi

Igre

Sastavi s prijateljima križaljku s pojmovima vezanim uz pročitanu knjigu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju